Fredrik

Fredrik

lördag 15 mars 2014

Vår älskade lilla Harry

Jag måste bara få ge lille Harry ett eget inlägg.

Den 29 september 2013 blev jag ju en mycket stolt mormor till en underbar liten kille som fått namnet Harry.

Harry är ett namn med engelskt ursprung. Det används i modern tid som smeknamn för Henry, som härstammar från det forntyska Henrik, som är bildat av ord som betyder 'hem' och 'härskare'. Harry kan också användas som smeknamn för Harald, vilket betyder 'härold, budbärare'.

Vilken lycka och vilken glädje, att vi har fått en liten prins.

Det är så härligt, tänk att få stoppa in näsan i nacken och snusa på den lilla nyfödda bebisen, att få känna doften av nyfödd, denna speciella doft. Tänk att få känna det mjuka, alldeles nya skinnet mot sin kind. Det är lycka.

Att bli mamma är något av det finaste som finns, men att bli mormor, det är nog ändå snäppet bättre!
Då kan man plocka de finaste russinen ur kakan.

På sätt och vis blev vi snuvade på en del av glädjen över lille Harry i och med Fredriks död, samtidigt som det i vårt svarta helvete har varit en välsignelse att vi har honom.
För jag kan glädjas åt mitt lilla barnbarn trots allt. Han är världens finaste.

Han är en otroligt nöjd liten kille som väldigt sällan är ledsen och som finner sig väl tillrätta i allas famnar. Skönt är väl det, så mycket som han fått vara med på redan.


Men det går fort med dom små trollen, han är nu redan 5,5 månad. Han har fått 3 små bissingar och rullar runt till både mage och rygg.
Jag blir alldeles lycklig när vi busar och han skrattar högt.
Underbara unge, tack för att du finns ❤️


Mormor




2 kommentarer:

  1. Du skriver så fint Maria, tack för att du delar med dig. Fint att få känna liv mitt i den mörkaste sorgen <3 Ett år har gått sedan vi förlorade Saga o jag skriker ut min ångest -Neej!! på natten o på dagen när verkligheten hinner ifatt mig. Tiden jobbar för oss, men i små små steg. En dag i taget.. Varm kram från Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda.
      Ja tiden jobbar långsamt, ibland 1 steg fram och 2 tillbaka, ibland 2 fram och 1 tillbaka. Jag tänker ofta på dig och på att ni i mars har er "årsdag"
      Kämpa på Linda, det är det enda vi kan ❤️ Kram/ Maria

      Radera