Fredrik

Fredrik

måndag 16 juni 2014

Hur gick Vätternrundan?

Klockan 17:17, det vill säga 13 timmar och 19 minuter efter det att vi startade i Motala passerade vi mållinjen i samma stad efter den jobbigaste cykelrunda jag någonsin utfört.
Runt hela Vättern, 300 km.....det är långt, det är galet långt!

Det var helt otroligt tufft och jag hade aldrig kunnat slutföra loppet utan all peppning och all hjälp från våra otroligt duktiga lagledare, min lillebror Lasse och hans kompis Pesso. Dom är värda den största kram som går att ge.

De första 10 milen från Motala ner till Jönköping gick jätte bra, soluppgång, tyst och väldigt vackert, då var min tanke - wow 10 mil redan och jag känner mig så stark.
Sen kom vi över till andra sidan Vättern och skulle norr ut igen, upp mot Askersund och då slog motvinden till ordentligt, som en käftsmäll. Jag blev helt mör och kände mig totalt slut på bara några mil. Efter ytterligare 5 mil var jag inne på att bryta, 15 mil till i en motvind på mellan 10-15 m/s och med uppförsbacke efter uppförsbacke, nej det kommer jag aldrig att fixa.
När jag sa det till min bror så sa han bara - Nej, nej här bryter ingen, du kommer klara det! Inga negativa tankar nu syrran, kämpa på, trampa trampa, ät, drick och stoppa i dig hela tiden så du får ny energi.

Ge dig inte, ge dig nu inte !

Så med svett, lite tårar men tack och lov inget blod så cyklade jag och hela laget, Rub 'à Dub, över mållinjen i Motala tillsammans.
Vi var inte det snabbaste laget på Vättern rundan, men vi var absolut det snyggaste!


Vår chaufför Peter tog emot oss med "champagne", chips, nötter och godis i målområdet.
Han hade också köpt 0,5 liters flaskor med Coca Cola till oss alla och när jag böjde mig ner och fiskade upp en Cola ur påsen stod det - Dela en Coke med Fredrik, på flaskan.
Då började jag gråta.
Fredrik och den lilla blå ängeln hade varit med mig på hela rundan och nu skulle vi dela en Cola, Fredriks bästa dryck!

Min älskade unge ❤️
// Maria

1 kommentar:

  1. Vilken kämpe du är! Fint att fira sen med Coca Cola. Det måste vara den godaste du druckit <3 Kram Linda

    SvaraRadera