Fredrik

Fredrik

fredag 3 april 2015

Andra påsken

Äntligen får vi vara lite mer lediga än bara en vanlig helg. Jag känner mig så fruktansvärt trött. Och så är det den här sommartiden, vilket påhitt. Varför kan vi inte bara ha sommartid hela tiden? Hålla på och trixa med klockan hit och dit.

Skärtorsdag igår och vi var på graven och gjorde vårfint. Vi planterade nya blommor och tog bort allt som bar spår av vinter. En ny liten solcells lampa med änglar fick också en plats så det blev riktigt fint. 
Skogskyrkogården i Mönsterås är en väldigt fin och rofylld plats. Det vilar ett lugn där, det är alltid tyst, stilla och fridfullt med många höga tallar och mycket fågelkvitter. Jag känner alltid ett lugn när jag är där.


Skärtorsdag och inte en enda påskkärring har vi haft på besök, men på kvällen knackade det på vår dörr och utanför stod det två små påskgubbar i sju-åtta årsåldern som sa,
- Hej, Glad Påsk ! Känner du nån som heter Fredrik? 
Ja, svarade jag, min pojke heter så. 
- han bodde här va? ...Ja....
- men han är väl död nu? ...Ja....
- Jag kände han, .... hej då, ... här får du en sten, släng inte den för den är väldigt speciell...Hej då... Sen sprang dom vidare.

Ungar, dom är otroliga, så raka och ärliga ❤️ 


När solen skiner och våren är i antågande kan jag så starkt se Fredrik komma utan ytterkläder i bilen med hög musik så basen dunkar, hoppa ur och med sin lite slängiga stil komma fram och säga;
- vilket gutt väder, det är ju grillväder ... och en öl...
Och samtidigt ha ett stort leende i ansiktet.

Glad Påsk till er alla / Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar