Fredrik

Fredrik

fredag 14 april 2017

Livet är inte rättvist

Igår omkom en 19-årig pojke från vår grannkommun i en bilolycka. Pojken frontalkrockade med en långtradare och dog omedelbart. 
Jag känner inte pojken och jag känner inte heller hans familj men jag har en vän som gör det och hon var både chockad och ledsen när vi träffades på morgonen igår. Vi pratade om det, vi funderade kring döden och vi grät.




Sen kunde jag inte släppa händelsen, den kom och gick fram och tillbaka under hela dagen. Även om familjen för mig är helt okänd kan jag ändå inte sluta tänka på dem. Jag tänker på föräldrarna. Jag tänker på den bottenlösa sorg de hamnat i och på det helvete det innebär att mista sitt barn. Jag tänker också på den hemska tid som nu ligger framför dem. 
Döden är så skrämmande, döden är så definitiv. 
Livet är inte rättvist. 

KLICKA på den blå texten och lyssna på texten till denna underbara låt. Avundsjuk på änglarna med Donna Taggart


Maria ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar